Postup

- Rozdělte se do čtyřčlených redaktorských týmů. (Pokud nelze jinak, může vás být i 5)
- Každý redaktor si vybere jednu část článku podle osnovy. Vyhledá příslušné informace a jeden obrázek, který nejlépe vystihuje text. Vyhledávejte především na stránkách, které jsou dostupné z odkazů v záložce: zdroje informací. (Všem redaktorům doporučuji spustit si odkaz: Kreslená věda - funkce elektrárny).
- Vyhledané informace sepište do přiloženého záznamového archu, kde jsou navádějící otázky a vložte obrázek. Sepište již jako odstavec časopisu a odešlete šéfredaktorovi e-mailem (učitel).
- Nyní společně (celý redaktroský tým) sestavte své odstavce do jednoho článku a upravte graficky tak, aby se dal přímo vytisknout na stránku časopisu - nejlépe do sloupců, jak znáte třeba z tisku. (vzor) Podmínkou je, aby délka článku nepřesáhla dvě strany A4 při velikosti písma 12 a obsahovala maximálně tři nejlepší obrázky.
- Nezapomeňte společně zkontrolovat, zda se v textu nevyskytují pravopisné chyby a zda věty dávají smysl.
- Odešlete šéfredaktorovi (učiteli) pomocí e-mailu. Ten zkontroluje váš článek a provede revizi. Co je to revize? Následně vám jej odešle zpět k opravě. Pokud shledá článek jako bezvadný, zařadí jej k ostatním článkům.
- Opravte a doplňte článek podle šéfredaktorovo poznámek. Opětovně odešlete článek šéfredaktorovi.
- Váš článek je ještě nutné obhájit před ostatními redaktorskými týmy. Vytvořte tedy prezentaci v PowerPointu. Sesedněte si k jednomu PC a společně vytvořte stručnou prezentaci, pomocí níž svůj článek představíte. (1 bod osnovy = jeden slide + úvod a závěr) Nezapomeňte na pravidla pro tvorbu prezentace. Při prezentování se snažte co nejméně číst text. Pokuste se povědět svými slovy, o čem jste psali. Nezapomeňte prezentaci odeslat šéfredaktorovi.
- Posledním bodem je volba nejlepšího článku, který bude otisknut ve školním časopise. Volba bude tajná, to znamená, že každý redaktor napíše na papírek, který článek se mu líbil nejvíce a vloží do hlasovací urny. Před hlasováním se dobře zamysli, jestli dáváš hlas opravdu nejlepšímu článku. Přece byste nechtěli prezentovat ve školním časopise článek, který toho není hoden... Samozřejmně bude hlasovat i Šéfredaktor, jehož hlas má hodnotu dvou hlasů.
Nezapomeňte, že dobrý výsledek závisí na práci všech členů týmu!!! Nenechte tedy své spolužáky "ve štychu"...
Osnova článku
Název: Nebojme se energie z jádra
I. redaktor:
- Úvod - o čem píši a proč (vtáhnout čtenáře do děje)
- Základní údaje o jaderné elektrárně
V. redaktor: (pokud je)
- Historie
- objev uranu a radioaktivity
- první reaktor
II. redaktor:
- Popis provozu jaderné elektrárny
- reaktor
- primární okruh
- sekundární okruh
- terciální okruh
III. redaktor:
- Bezpečnost jaderné elektrárny
- regulace (zastavení) štěpení v reaktoru
- zajištění před kontaminací podzemních vod radioaktivní vodou
- zajištění před haváriemi
III. redaktor - záznamový arch
IV. redaktor:
- Ekologie
- výhody výroby elektřiny z jádra z pohledu ekologie
- nevýhody výroby elektřiny z jádra z pohledu ekologie
- využití vyhořelého paliva v budoucnosti
Všichni redaktoři společně:
- Shrnutí
- shrnout, co jsme se z článku dozvěděli
- Závěr
- Zamyšlení se nad celou problematikou a poukázat na to, proč se nemusíme bát energie z jádra
Časový harmonogram
1. hodina:
- přečtení Popisu a Úkolu
- rozdělení do skupin
- rozdělení článků podle osnovy + shlédnutí videa
- prostudování celého postupu
2. hodina:
- vyhledání informací a vyplnění záznamového archu
- odeslání záznamového archu
3. hodina:
- sestavení, naformátování a kontrola článku
- odeslání článku ke schválení
- vytvoření prezentace a příprava obhajoby
4. hodina:
- oprava článku podle poznámek šéfredaktora
- odeslání opraveného článku
- prezentace a obhajoby článků
5. hodina:
- prezentace a ohajoby článků
- volba nejlepšího článku