Postup

  1. Rozdělte se do čtyřčlených redaktorských týmů. (Pokud nelze jinak, může vás být i 5)
  2. Každý redaktor si vybere jednu část článku podle osnovy. Vyhledá příslušné informace a jeden obrázek, který nejlépe vystihuje text. Vyhledávejte především na stránkách, které jsou dostupné z odkazů v záložce: zdroje informací. (Všem redaktorům doporučuji spustit si odkaz: Kreslená věda - funkce elektrárny).
  3. Vyhledané informace sepište do přiloženého záznamového archu, kde jsou navádějící otázky a vložte obrázek. Sepište již jako odstavec časopisu a odešlete šéfredaktorovi e-mailem (učitel).
  4. Nyní společně (celý redaktroský tým) sestavte své odstavce do jednoho článku a upravte graficky tak, aby se dal přímo vytisknout na stránku časopisu - nejlépe do sloupců, jak znáte třeba z tisku. (vzor) Podmínkou je, aby délka článku nepřesáhla dvě strany A4 při velikosti písma 12 a obsahovala maximálně tři nejlepší obrázky.
  5. Nezapomeňte společně zkontrolovat, zda se v textu nevyskytují pravopisné chyby a zda věty dávají smysl.
  6. Odešlete šéfredaktorovi (učiteli) pomocí e-mailu. Ten zkontroluje váš článek a provede revizi. Co je to revize? Následně vám jej odešle zpět k opravě. Pokud shledá článek jako bezvadný, zařadí jej k ostatním článkům.
  7. Opravte a doplňte článek podle šéfredaktorovo poznámek. Opětovně odešlete článek šéfredaktorovi.
  8. Váš článek je ještě nutné obhájit před ostatními redaktorskými týmy. Vytvořte tedy prezentaci v PowerPointu. Sesedněte si k jednomu PC a společně vytvořte stručnou prezentaci, pomocí níž svůj článek představíte. (1 bod osnovy = jeden slide + úvod a závěr) Nezapomeňte na pravidla pro tvorbu prezentace. Při prezentování se snažte co nejméně číst text. Pokuste se povědět svými slovy, o čem jste psali. Nezapomeňte prezentaci odeslat šéfredaktorovi.
  9. Posledním bodem je volba nejlepšího článku, který bude otisknut ve školním časopise. Volba bude tajná, to znamená, že každý redaktor napíše na papírek, který článek se mu líbil nejvíce a vloží do hlasovací urny. Před hlasováním se dobře zamysli, jestli dáváš hlas opravdu nejlepšímu článku. Přece byste nechtěli prezentovat ve školním časopise článek, který toho není hoden... Samozřejmně bude hlasovat i Šéfredaktor, jehož hlas má hodnotu dvou hlasů.

 

Nezapomeňte, že dobrý výsledek závisí na práci všech členů týmu!!! Nenechte tedy své spolužáky "ve štychu"...

 

Osnova článku

zpět na začátek

 

Název: Nebojme se energie z jádra

 

I. redaktor:   

  •    Úvod - o čem píši a proč (vtáhnout čtenáře do děje)
  •    Základní údaje o jaderné elektrárně 

I. redaktor - zá znamový  arch

 

V. redaktor: (pokud je)

  • Historie
  1. objev uranu a radioaktivity
  2. první reaktor

V. redaktor - zázn amový arch

 

II. redaktor:

  • Popis provozu jaderné elektrárny
  1. reaktor
  2. primární okruh
  3. sekundární okruh
  4. terciální okruh

II. redaktor - záznamový arch

 

III. redaktor:

  • Bezpečnost jaderné elektrárny
  1. regulace (zastavení) štěpení v reaktoru
  2. zajištění před kontaminací podzemních vod radioaktivní vodou
  3. zajištění před haváriemi

III. redaktor - záznamový arch

 

IV. redaktor:

  • Ekologie
  1. výhody výroby elektřiny z jádra z pohledu ekologie
  2. nevýhody výroby elektřiny z jádra z pohledu ekologie
  3. využití vyhořelého paliva v budoucnosti

IV. redaktor - záznamový arch

 

Všichni redaktoři společně:

  • Shrnutí
  1. shrnout, co jsme se z článku dozvěděli
  • Závěr
  1. Zamyšlení se nad celou problematikou a poukázat na to, proč se nemusíme bát energie z jádra

 

 

 


Časový harmonogram

zpět na zadání úkolu

 

1. hodina:

  • přečtení Popisu a Úkolu
  • rozdělení do skupin
  • rozdělení článků podle osnovy + shlédnutí videa
  • prostudování celého postupu

2. hodina:

  • vyhledání informací a vyplnění záznamového archu
  • odeslání záznamového archu

3. hodina:

  • sestavení, naformátování a kontrola článku
  • odeslání článku ke schválení
  • vytvoření prezentace a příprava obhajoby

4. hodina:

  • oprava článku podle poznámek šéfredaktora
  • odeslání opraveného článku
  • prezentace a obhajoby článků

5. hodina:

  • prezentace a ohajoby článků
  • volba nejlepšího článku